Töötuba "How to evaluate interdisciplinary research? Conceptual, methodological and empirical challenges" 29. september

Teadusliku teadmise mõistmisel on oluline panna tähele mitte ainult selle esituse loogilist ülesehitust, vaid õppida tundma ka protsessi, milles teadmist luuakse, tähtis on märgata, kuidas teaduskogukond toimib, kuidas jaotatakse ülesanded ja kuidas toimub koostöö. Teadusdistsipliinide piiride muutudes, uurimistöö inter-, multi- ja transdistsiplinaarseks kujunedes, on muutunud ka arusaamad sellest, millistele standarditele teadustöö peaks vastama, mis on hea teadus ja kes peaks selle üle otsustama. Millised probleemid kaasnevad teadustulemuste hindamisega ja kuidas see edasist uurimistööd mõjutab – seda me oma töötoas käsitlemegi.

Praktikakeskses teadusfilosoofias peetakse oluliseks juhtumiuuringuid, kursis olemist tegeliku teaduspraktikaga. See omakorda tekitab teadusfilosoofi jaoks mitmeid metodoloogilisi probleeme: kuidas saab filosoofia võtta arvesse või nagu on moodne öelda: „olla informeeritud“ etnograafilistest andmetest, muutumata seejuures ise empiiriliseks teaduseks?

Teadusfilosoofia õppetooli uurimisrühm kutsub huvilisi kaasa mõtlema ja arutlema interdistsiplinaarse teaduse hindamise filosoofiliste, metodoloogiliste ja praktiliste probleemide üle töötoas, kuhu on kutsutud esinema kolleegid veel viiest Euroopa ülikoolist.

Tegemist on Eesti teadusagentuuri personaalse uurimistoetusega projekti (PUT 732) ”Essentsialism interdistsiplinaarse uurimistöö kontekstis: teaduskogukonnas esinevate stereotüüpide filosoofiline ja kultuuriline analüüs“ 2015-2018 viimase töötoaga.

Töötuba leiab aset laupäeval, 29. septembril Jakobi 2 ruumis 336 alates kella 11-st. Registreerimine ja kohv kella 10st.
Vaata programmi

Palun teatage oma osavõtusoovist endla.lohkivi [ät] ut.ee hiljemalt reedel, 28. septembril.

Töötoa korraldamist toetavad ASTRA projekt PER ASPERA (Euroopa Regionaalarengu Fond), Eesti Haridus- ja teadusministeeriumi rahastatud IUT 20-5 ja Eesti Teadusfondi PUT 732.