14. oktoobril kell 16.15 kaitseb Andrew Mark Creighton semiootika ja kultuuriteooria erialal doktoritööd „Wolves as Signs of McDonaldization in Northern Manitoba” („Hundid kui mcdonaldiseerumise märgid Põhja-Manitobas”).
Juhendaja:
teadur Nelly Mäekivi, Tartu Ülikool
Oponendid:
uurija-professor John Michael Ryan, Peruu Paavstlik Katoliku Ülikool (Peruu)
kaasprofessor Hongbing Yu, Toronto Metropolitani Ülikool (Kanada)
Kokkuvõte
Oma doktoritöös uurin huntide kasutamist turismimajanduse esindamisel ja brändimisel Thompsoni linnas, mis on väike omavalitsusüksus Kanada Manitoba provintsi põhjapiirkonnas. Töös tuginen zoosemiootilisele ja sotsioloogilisele teooriale, et uurida, kuidas hunte meedias kujutatakse, võrreldes seda nende tegeliku agentsuse ja kehaehitusega. Samuti, kuidas kasutatakse selliseid kujutisi majandusarengu edendamiseks ja toetamiseks. Keskendun eriti sellele, kuidas inimeste, huntide ja teiste loomade vaheliste suhetega seotud tundeid ja emotsioone kasutatakse selleks, et tekitada samu tundeid tarbekaupadele, teenustele ja institutsioonidele. Sellist võtet kasutatakse selleks, et kaupu, teenuseid ja institutsioone brändida või “lummata”, nagu George Ritzer seda protsessi nimetab.
Lõin selle nähtuse uurimiseks esmalt teoreetilise raamistiku, mis arvestas brändimist ja majandusarengut, samuti kogukonna emotsioone ja loomade kogemusi. Seejärel kasutasin loodud teooriat uurimuse tegemiseks ja 50 teemakohase ajaleheartikli analüüsimiseks. Leidsin, et arendustegevuse käigus kasutati huntidega seotud olemise sõnumeid (bonding) ja positiivseid emotsioone huntide suhtes turismimajanduse brändimiseks, kuid see on osutus keeruliseks, kuna kohalikud tunnevad hunte (originaalis: kohalike teadmiste tõttu huntidest) ja huntide sobimatuse tõttu turismimajandusse.
Kaitsmist saab jälgida ka Zoomis (kohtumise ID: 921 1798 6338, pääsukood: 693220).